Medarbeidere i et møte rundt et bord.
Foto: Nicolas Tourrenc

Digital product manager / forretningsutvikler

Vil du være med å digitalisere måten vi bruker standarder i det norske samfunnet?

Det norske samfunnet er avhengige av gode standarder. Vi i Standard Online AS vil gjøre det enda enklere å ta i bruk standarder digitalt. Derfor er vi på jakt etter deg som liker å jobbe både operativt og strategisk med å forene mennesker, forretning og teknologi.

Vår avdeling for forretningsutvikling og drift har ansvar for hele vår teknologipark og at den til enhver tid støtter eksterne og interne brukere. For å lykkes i arbeidet med å gjøre standarder mer tilgjengelige, lanserer vi i løpet av året vår nye teknologiplattform. Dette gir oss mange muligheter og vi søker deg som har lyst til å jobbe i grensesnittet mellom forretningsutvikling, prosjektledelse og systemansvar. 

Ansvar og oppgaver

Som digital product manager / forretningsutvikler vil du jobbe i grensesnittet mellom forretning og teknologi. Du vil være en viktig ressurs i arbeidet med å modernisere standarder bl.a. innebærer dette hvordan disse skal tilgjengeliggjøres for å skape merverdi for sluttbruker/kunde.

Arbeidsdagene dine vil blant annet bestå av:

  • Kartlegging av interne og eksterne brukeres behov for systemer, produkter og tjenester
  • Bistå avdelingsleder som systemeier av selskapets systempark
  • Lage og følge opp kravspesifikasjoner i utvikling av ny funksjonalitet
  • Være bindeledd mellom teknisk og kommersiell side i utviklingsprosjekter
  • Delta i arbeidet med å utvikle nye produkter og tjenester
  • Sikre datakvalitet i overgang mellom gamle og nye systemer
  • Dialog med leverandører

Erfaring og kvalifikasjoner

For å lykkes i rollen tror vi at du har noen års erfaring fra en avdeling som håndterer og utvikler en bedrifts systempark. Du har ønske om å ta steget inn i en rolle hvor du har større ansvar for å sikre at systemparken understøtter interne og eksterne behov.

Vi tror at du har:

  • Fullført høyere utdannelse innen tekniske eller kommersielle fag
  • Erfaring fra kartlegging av brukernes behov og tekniske behov
  • Erfaring fra prosjektledelse er ønskelig
  • Erfaring med arbeid i databaser. God kunnskap i Excel er viktig
  • Interesse for forretningsutvikling
  • Behersker norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig


Vi ser frem til å høre fra deg

For å sikre en best mulig ansettelsesprosess, samarbeider vi med Mercuri Urval, spesialister i Executive Search, Professional Recruitment and Talent Advisory.

Vi ser frem til å motta din søknad senest 06.04.2021.

Søk her (lenke til Mercuri Urval)

For mer informasjon angående stillingen ta kontakt med Thomas Holme, +47 975 59 027 eller via e-post Thomas.Holme@mercuriurval.com eller Martin Sletten, +47 975 59 028 eller via e-post Martin.Sletten@mercuriurval.com

Om Standard Online AS

Samfunnet vårt er bygget på standarder, og det finnes standarder for alt fra bankkort og dører til datasikkerhet og ledelse. Standard Online AS eies av Standard Norge og Norsk Elektroteknisk Komite, og er som standardiseringens felles salgsselskap den største leverandøren av standarder og tilhørende produkter til norsk næringsliv og det norske samfunnet generelt. Raske teknologiske og samfunnsmessige endringer gjør at behovet for standarder øker, og som en del av konsernet Standard Norge har vi planer for stor vekst de neste årene.

Standard Online preges av et hyggelig, uhøytidelig og salgsorientert arbeidsmiljø, har 24 ansatte og holder til i nyoppussede lokaler på Lilleaker i Oslo


Se stillingsutlysningen på Finn.no

Sist oppdatert: 2021-03-22